MOKYMŲ PROGRAMOS
Kvalifikacijos tobulinimo programos mokytojams

MOKYTOJAMS
16 akad. val.
Programos tikslas – supažindinti mokymų dalyvius su streso samprata, jo įtaka asmens fiziologinei ir psichologinei būsenai bei valdymo galimybėmis.
Programos uždaviniai:
-
Pristatyti streso sampratos pagrindinius aspektus: apibrėžimą, stadijas, požiūrius ir mitus.
-
Aptarti galimas fiziologines, psichologines, socialines reakcijas į stresą.
-
Supažindinti su galimomis streso pasekmėmis asmens fizinei ir psichinei sveikatai.
-
Supažinti ir išbandyti praktiškai streso įveikos metodus, aptariant jų naudą tiek fizinei, tiek emocinei sveikatai.

MOKYTOJAMS
8 akad. val.
Programos tikslas – supažindinti su smurto samprata, formomis ir reagavimo alogritmu udymo įstaigoje, įtariant galimą smurtą vaiko atžvilgiu artimoje aplinkoje.
Programos uždaviniai:
-
Supažindinti programos dalyvius su smurto samprata ir smurto formomis bei jų atpažinimo požymiais vaikų atžvilgiu artimoje aplinkoje.
-
Susipažinti su įstatymine baze, reglamentuojančią vaikų apsaugą nuo smurto artimoje aplinkoje.
-
Aptarti ugdymo įstaigos darbuotojo/darbuotojų veiksmus, įtariant galimą smurtą vaiko atžvilgiu.
-
Pateikti bendravimo, bendradarbiavimo būdus su šeima, kurioje vyrauja smurtinė atmosfera.
-
Aptarti prevencines priemones ugdymo įstaigoje, apsaugančias vaikus nuo smurto ir/ar mažinančias smurto poveikį vaiko asmenybei.
-
Suteikti žinių, kaip reaguoti į įtariamą smurtą vaiko atžvilgiu artimoje aplinkoje vykstant nuotoliniui ugdymui.

MOKYTOJAMS
8 akad. val.
Programos tikslas – supažindinti programos dalyvius su vaikų agresyvaus elgesio priežastimis, išraiška ir pozityvios disciplinos, konfliktų valdymo, problemų sprendimo būdais.
Programos uždaviniai:
-
Pristatyti vaikų agresyvaus, iššaukiančio, neprisitaikančio elgesio priežastis, motyvus bei išraišką.
-
Supažindinti su konflikto valdymo būdais ir jų taikymu ugdymo procese.
-
Išmokti spręsti iškilusias problemas bendradarbiaujant su vaiku ir jo įstatyminiais atstovais.
-
Susipažinti su jausmų atpažinimo ir valdymo būdais, pozityvia disciplina.
-
Taikyti teigiamo padrąsinimo, tinkamo elgesio pastiprinimo metodus, siekiant sumažinti agresyvų elgesį.

MOKYTOJAMS
24 akad. val.
Programos tikslas – supažindinti programos dalyvius su prekybomis žmonėmis, smurto ir patyčių prevencija ugdymo įstaigose, detaliai apžvelgiant šių reiškinių sampratas, formas, reagavimo būdus ir pagalbos galimybes aukoms.
Programos uždaviniai:
-
Pristatyti prekybos žmonėmis sampratą, formas ir situaciją Lietuvoje, pasaulyje.
-
Aptarti ugdymo įstaigos darbuotojų veiksmus, identifikavus prekybos žmonėmis atvejį/atvejus.
-
Pristatyti bendravimo ypatumus su potencialiomis prekybos žmonėmis aukomis.
-
Pateikti institucijų sąrašą, kurios galėtų suteikti pagalbą, nukentėjusiems nuo prekybos žmonėmis.
-
Aptarti rizikos veiksnių identifikavimą ir efektyvios pagalbos užtikrinimą aukoms.
-
Pristatyti darbo ypatumus su auka ir jos artimaisiais.
-
Aptarti problemas ir iššūkius, vykdant prekybos žmonėmis, smurto ir patyčių prevenciją ugdymo įstaigose.

MOKYTOJAMS
16 akad. val.
Programos tikslas – supažindinti ugdymo įstaigų bendruomenių narius su krizės bei traumos sąvokomis, jų vystymosi fazėmis, reagavimą į krizinius atvejus vaiko gyvenime, pagalbos jam suteikimą.
Programos uždaviniai:
-
Supažindinti programos dalyvius su krizės, traumos sąvokomis, aptariant dažniausiai pasitaikančias vaikų, paauglių gyvenime, jų vystymosi fazėmis, fiziniais, psichologiniais ir socialiniais krizių požymiais bei įtaka asmenybės formavimuisi.
-
Susipažinti su suicidinio elgesio samprata, rizikos veiksniais ir pagalbos galimybėmis.
-
Pristatyti reagavimo į krizinius atvejus būdus ugdymo įstaigoje bei pagalbos galimybes ugdytiniams.
-
Susipažinti su įstatymine baze, susijusia su reagavimu į krizinius atvejus ugdymo įstaigoje ir reagavimo algoritmą.
-
Aptarti reagavimo būdus į krizinius atvejus vykstant nuotoliniam ugdymui.
-
Numatyti galimus postvencijos ir prevencijos metodus krizių ir trauminių įvykių atveju.

MOKYTOJAMS
8 akad. val.
1. Dalyviai susipažins su Bruno Munari ir Alberto Manzi metodologijų principais;
2. Praktiškai išbandys metodologijų principus, atlikdami konkrečias veiklas;
3. Susipažins su „skaitmenine ateljė“;
4. Aptars galimybes pritaikyti metodologijų principus pamokose integruojant STEAM dalykus;
5. Dalyvaus konkrečiose veiklose, kuriose bus įtraukiamos išmanieji telefonai, mobiliosios programėlės.